Πηγή: Πρωτοβουλία δικηγόρων και νομικών για το ναυάγιο της Πύλου
Οι τεχνικές δυνατότητες του σκάφους ΠΠΛΣ 920 του Λιμενικού γελοιοποιούν τους ισχυρισμούς των ελληνικών αρχών περί μη καταγραφής του ναυαγίου της Πύλου
[Ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας Δικηγόρων και Νομικών για το ναυάγιο της Πύλου, 20/7/2023. Επισυνάπτεται βίντεο και φωτογραφία της γέφυρας του ΠΠΛΣ 920. Νεότερα από την Πρωτοβουλία στο justice4pylos.org. Για επικοινωνία στο e-mail: [email protected]]
Έναν μήνα μετά το ναυάγιο ανοιχτά της Πύλου και τον μαζικό πνιγμό εκατοντάδων ανθρώπων, οι ελληνικές αρχές δεν έχουν πάρει καμία πρωτοβουλία για την ανάσυρση των σορών των αγνοουμένων, την ταυτοποίηση και την αξιοπρεπή ταφή τους, παρά την υποβολή σχετικού αιτήματος στην Εισαγγελία Καλαμάτας από συγγενείς αγνοουμένων. Την ίδια στιγμή, οι συνθήκες βύθισης του αλιευτικού σκάφους «Ανδριάνα» είναι ακόμα στο σκοτάδι, καθώς οι ελληνικές αρχές εξασφάλισαν την πλήρη απουσία μαρτύρων (αποδεσμεύοντας τα παραπλέοντα σκάφη και αρνούμενες τρεις φορές τη συνδρομή της Frontex) ενώ ισχυρίζονται ότι δεν υπάρχει βιντεοληπτικό υλικό.
Κι όμως, βιντεοληπτικό υλικό υπάρχει.
Οι ισχυρισμοί του εκπροσώπου τύπου του Λιμενικού Σώματος Ν. Αλεξίου ότι, λόγω του επείγοντος της διάσωσης, οι άνδρες του Λιμενικού δεν μπορούσαν «να βγουν στην κουβέρτα του πλοίου τους και να τραβήξουν φωτογραφία ή ένα βίντεο με το κινητό τους» (βλ. συνέντευξη 20/7/2023 στην ΕΡΤ) είναι καταγέλαστοι. Οι τεχνικές δυνατότητες του σκάφους ΠΠΛΣ 920 που επιχειρούσε εκείνη τη νύχτα γελοιοποιούν αυτούς τους ισχυρισμούς.
Φωτογραφικό και βιντεοληπτικό υλικό, που έχει ήδη δει το φως της δημοσιότητας και το οποίο σήμερα επικαλούμαστε, διαψεύδει το ελληνικό Λιμενικό.
Το ΠΠΛΣ 920 είναι το ένα από τα τέσσερα ίδια σκάφη τύπου P355GR (ΠΠΛΣ 900, 910, 920 και 930) που ναυπηγήθηκαν από την ιταλική Cantiere Navale Vittoria και τα οποία προμηθεύτηκε το ελληνικό κράτος το 2021 για το ποσό των 15 εκατομμυρίων ευρώ έκαστο, με 90% χρηματοδότηση από το Ταμείο Εσωτερικής Ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Από επίδειξη της γέφυρας του Σκάφους του Λιμενικού ΠΠΛΣ 900 που είχε γίνει για λογαριασμό της κρατικής τηλεόρασης σε ανύποπτο χρόνο (10/7/2022, ΕΡΤ), προκύπτει η ύπαρξη υπερσύγχρονων ημερήσιων, νυχτερινών και υπέρυθρων καμερών, που βλέπουν σε ακτίνα ακόμα και δέκα (10) χιλιομέτρων. Φωτογραφία της γέφυρας του ΠΠΛΣ 920 που είχε δει το φως της δημοσιότητας αποδεικνύει τον ταυτόσημο εξοπλισμό και των τεσσάρων σκαφών. Ο υπερσύγχρονος αυτός εξοπλισμός επέτρεπε στο πλήρωμά του ΠΠΛΣ 920 να δει το υπερφορτωμένο με εκατοντάδες ανθρώπους αλιευτικό ακόμα και στο εσωτερικό του, επί ώρες πριν αυτό βυθιστεί.
Το γεγονός ότι οι κάμερες λειτουργούσαν και κατέγραφαν προκύπτει περαιτέρω από τη διαρροή βίντεο που είδε το φως της δημοσιότητας από τον δημοσιογράφο Β. Λαμπρόπουλο στο Mega την 8/7/2023. Το βίντεο αυτό δείχνει το αλιευτικό σκάφος “Ανδριάνα” να κλυδωνίζεται πολλές ώρες (περίπου τέσσερις) πριν το ναυάγιο και αποτελεί λήψη από τις νυχτερινές κάμερες του ΠΠΛΣ 920. Φαίνεται μάλιστα στο κέντρο της λήψης ο χαρακτηριστικός πράσινος «στόχος» που εμφανίζεται και κατά την επίδειξη των καμερών του ΠΠΛΣ 900 στην κρατική τηλεόραση (βλέπε 03:14 και 02:29 του βίντεο αντίστοιχα).
Γνωρίζοντας όλα αυτά, ξεπερνάει τα όρια της φαιδρότητας ο ισχυρισμός του εκπροσώπου τύπου του Λιμενικού Σώματος Ν.Αλεξίου ότι δήθεν χρειαζόταν να ανέβει κάποιος στο κατάστρωμα και να γράψει βίντεο στο κινητό (!) του τηλέφωνο. Έχουμε βέβαια ήδη εξηγήσει ότι οι αντιφάσεις του εκπροσώπου τύπου για το ζήτημα της χρήσης σκοινιού από τους άνδρες του Λιμενικού τον έχουν καταστήσει παντελώς αναξιόπιστο. Οι επικεφαλής του Λιμενικού θα πρέπει να απαντήσουν ρητά ποιός έδωσε την εντολή μη καταγραφής του περιστατικού από τη στιγμή που οι κάμερες ήταν σε λειτουργία.
Η Πρωτοβουλία Δικηγόρων και Νομικών για το ναυάγιο της Πύλου ζητά την αληθινή και αντικειμενική, ανεξάρτητη από λογικές «δημοσίου συμφέροντος», εξαντλητική διερεύνηση των συνθηκών του ναυαγίου, να αναδειχθεί η αλήθεια και να αποδοθούν οι ευθύνες σε όλους εκείνους που επιλήφθηκαν του περιστατικού από οποιαδήποτε θέση και με οποιαδήποτε ιδιότητα.