Υπάρχουν ορισμένα αθλητικά ή καλλιτεχνικά γεγονότα τα οποία μένουν στην ιστορία όχι για τις επιδόσεις των καλλιτεχνών και των αθλητών που συμμετέχουν, αλλά για τους γεωπολιτικούς συμβολισμούς που κουβαλούν.

H σκακιστική μάχη, παραδείγματος χάριν, ανάμεσα στον Αμερικανό Μπόμπι Φίσερ και τον Σοβιετικό Μπόρις Σπάσκι το 1972 θα είχε απασχολήσει μόνο λίγους επαΐοντες, εάν οι δυο υπερδυνάμεις δεν είχαν φροντίσει να την μετατρέψουν σε ένα ακόμη πεδίο αντιπαράθεσης του Ψυχρού Πολέμου.

Ένα χρόνο νωρίτερα η Ουάσιγκτον και το Πεκίνο άλλαξαν ριζικά τις παγκόσμιες γεωπολιτικές ισορροπίες και άνοιξαν μια νέα σελίδα στις διμερείς τους σχέσεις με αφορμή μερικούς αγώνες επιτραπέζιας αντισφαίρισης – από όπου προέκυψε και η φράση «διπλωματία του πινγκ πονγκ».

Σε αυτές τις περιπτώσεις οι νικητές και οι χαμένοι είναι συνήθως πρόεδροι, πρωθυπουργοί, στρατηγοί και διπλωμάτες ενώ πολλές φορές το αποτέλεσμα έχει κριθεί πριν ακόμη ολοκληρωθεί η διοργάνωση.

Με αυτό το σκεπτικό μπορούμε με βεβαιότητα να συμπεράνουμε ότι ο μεγάλος χαμένος στον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision 2019 ήταν η διοργανώτρια χώρα, δηλαδή το Ισραήλ.

Του Άρη Χατζηστεφάνου – Διαβάστε περισσότερα εδώ.