Πόσο δύσκολο είναι να πάρεις στα σοβαρά έναν άνθρωπο που θεωρεί πως το να είσαι δεξιός σημαίνει πως είσαι μειονότητα; Πόσο δύσκολο είναι να πάρεις στα σοβαρά έναν καλλιτέχνη ο οποίος πιστεύει πως η φωνή της δεξιάς… πνίγεται; Ναι, πολύ.
Αυτός όμως είναι ο Sabo. Είναι ο «επαναστατημένος», Ρεπουμπλικάνος street artist που θέλει να φέρει στην επιφάνεια το πραγματικό πρόσωπο των δεξιών όλου του κόσμου. Εμάς κάτι έχει πάρει το αυτί μας για την «καταπιεσμένη δεξιά», όμως δεν περιμέναμε τα πράγματα να είναι τόσο άσχημα.
H δουλειά του έγινε γνωστή από μια αφίσα με το κεφάλι του γνωστού Ρεπουμπλικάνου Τεντ Κρουζ πάνω σε ένα γυμνασμένο και γεμάτο τατουάζ σώμα. Η λεζάντα της αφίσας ήταν “Blacklisted and Loving It” All American Tour.
Ο Sabo πωλούσε επίσημα την αφίσα σε συνέδρια των Συντηρητικών και ενώ το ειδύλλιο τους φαίνονταν να πηγαίνει καλά, όταν ο πρώτος έδωσε συνέντευξη με μπλουζάκι που έγραφε «MUHAMMAD IS A HOMO – Ο Μωάμεθ είναι αδερφή» αποδείχθηκε λίγο παραπάνω ρατσιστής και ομοφοβικός ακόμη και για τον Κρουζ. Φυσικά, όπως έχει δηλώσει ο ίδιος δεν είναι τίποτα από τα παραπάνω απλά λέει… τα πράγματα με το όνομα τους. (Πολιτική ορθότητα κανείς;)
Οι Ρεπουμπλικάνοι είναι η νέα πανκ, όπως γράφει σε έργο του, αυτό βέβαια αν η πανκ είχε θυμωμένους μισογύνηδες για υποστηρικτές. Ο Sabo επίσης, δεν αρέσκεται σε κριτικές που δεν τον αποθεώνουν για τον υπερβατικό καλλιτέχνη που είναι. Σε αυτές τις περιπτώσεις αρκείται στο να σχολιάζει τις φωτογραφίες των κριτών του.
https://twitter.com/unsavoryagents/status/572526954823467008
Θα ήταν αδύνατο ένας καλλιτέχνης τέτοιου «επιπέδου», να μην έχει άποψη για τον πιο αγαπημένο Πρόεδρο όλων των εποχών. Ο Sabo σε σπάνια στιγμή διαύγειας, απεικόνισε τον Ντόναλντ Τραμπ σαν άλλο Μπενίτο Μουσολίνι.

Τα καλά όμως ποτέ δεν διαρκούν πολύ. Μετά την εκλογή του Τραμπ, o Sabo δηλώνει πλέον «συγκρατημένα αισιόδοξος» αφού είδε πως ο Ντόναλντ «έτριξε» τα δόντια των φιλελευθέρων. Από τότε, είμαστε τυχεροί και έχουμε δημιουργίες σαν τις παρακάτω.


Σε άλλο έργο του, τοποθετήθηκε επί του προσφυγικού. Ο Sabo γράφει πως βλέποντας τις αφίσες μιας έκθεσης φωτογραφίας με τίτλο REFUGEE, του δημιουργήθηκαν απορίες όπως γιατί οι περισσότεροι πρόσφυγες που αναζητούν άσυλο είναι άνδρες σε ηλικία στράτευσης και που είναι οι γυναίκες που θα έπρεπε να τους συνοδεύουν. Φυσικά, αντί να διαβάσει τις στατιστικές που αναφέρουν πως το ποσοστό των γυναικών προσφύγων είναι 48.5% και των ανδρών σε ηλικία στράτευσης είναι μόλις 25.5%, προτίμησε να πει τα δικά του.
Ο «μαχόμενος» καλλιτέχνης του περιθωρίου, που αγωνίζεται για ένα πιο καλό και… πιο δεξιό μέλλον δηλώνει παρόλα αυτά «θαυμαστής της λογικής». Σχολιάζοντας την ακραία πόλωση στην Αμερική ρωτήθηκε εάν πιστεύει πως η τέχνη του συμβάλλει σε αυτό και απάντησε πως «η αριστερά είναι αυτή που αποκτηνώνει».
Αλεξάνδρα Ζουμπαταίου