Εφετείο της Καλιφόρνια επιβεβαίωσε την απόφαση ενός κατώτερου δικαστηρίου, σύμφωνα με την οποία οι υπηρεσίες Uber και Lyft θα πρέπει να μεταχειρίζονται του οδηγούς τους ως υπαλλήλους και όχι ως ανεξάρτητους εργολάβους, όπως κάνουν σήμερα κατά παράβαση της πολιτειακής νομοθεσίας για την εργασία.
Οι δύο εταιρείες ισχυρίζονται ότι η νομοθεσία δεν εφαρμόζεται στην περίπτωσή τους και έχουν απειλήσει να αποχωρήσουν από την πολιτεία της Καλιφόρνια εάν αναγκαστούν να αναγνωρίσουν τους οδηγούς τους ως υπαλλήλους.
Παρά την απόφαση του Εφετείου, η υπόθεση δεν έχει ακόμα τελεσιδικήσει, καθώς το δικαστήριο διέταξε μεν τις εταιρείες να επανακατηγοριοποιήσουν τους εργαζόμενούς τους, αλλά τους έδωσε διορία 30 ημερών αφότου η υπόθεση επιστρέψει στο Πρωτοδικείο. Εν τω μεταξύ οι εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να προσφύγουν και στο Ανώτατο Πολιτειακό Δικαστήριο της Καλιφόρνια, σε μία ύστατη προσπάθεια να ανατρέψουν την απόφαση.
Όμως οι Uber και Lyft διαθέτουν και μία άλλη οδό για την ανατροπή του νόμου: τη συμμετοχή των πολιτών. Μαζί με άλλες εταιρείες του ευρύτερου τομέα των app υπηρεσιών έχουν ξοδέψει σχεδόν 200 εκατ. δολάρια στην προώθηση της Πρότασης 22, την οποία θα κληθούν να υπερψηφίσουν ή να καταψηφίσουν οι πολίτες της Καλιφόρνια στις ερχόμενες εκλογές.
Αν εγκριθεί η Πρόταση 22, θα επιτρέψει στις εφαρμογές μεταφοράς επιβατών και διανομής φαγητού να διατηρήσουν τους εργαζόμενούς τους ως ανεξάρτητους εργολάβους, προσφέροντας περιορισμένες παροχές αλλά όχι την πλήρη προστασία της έννοιας του υπαλλήλου.
Με τη χρηματοδότηση των εταιρειών αυτών, η εκστρατεία προώθησης της Πρότασης 22 έχει ήδη γίνει η πιο ακριβή καμπάνια για ψηφοφορία στην ιστορία της Καλιφόρνια. Σε δημοσκόπηση του Πανεπιστημίου του Μπέρκλεϋ στα τέλη Σεπτεμβρίου, το 39% των πιθανών ψηφοφόρων στήριζαν την Πρόταση 22, ενώ το 36% ήταν αντίθετοι και το 25% παρέμεναν αναποφάσιστοι.
Με πληροφορίες από: NPR