Πριν από μήνες εξηγούσαμε ότι δεκάδες εναλλακτικά site στην Ελλάδα και όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν τεράστια μείωση της επισκεψιμότητας λόγω των αλλαγών που πραγματοποιούν οι μεγάλες πλατφόρμες του διαδικτύου, όπως το Facebook, η Google ή το Twitter. Παρά το γεγονός ότι η πανδημία του κορονοϊού περιόρισε λίγο τις απώλειες, καθώς οι αναγνώστες είχαν περισσότερο χρόνο να αναζητήσουν εναλλακτικές πηγές ενημέρωσης, δυστυχώς συνέπεσε με κατακόρυφη πτώση των ούτως η άλλως πενιχρών εσόδων που έχουν αυτά τα site από διαφημίσιες.

Για αυτό αναδημοσιεύσουμε έναν παλαιότερο οδηγό που εξηγεί τους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να κρατήσετε ζωντανές τις ιστοσελίδες που αγαπάτε.


1) Δώσε τον οβολό σου
Αν θεωρείς, όπως και εμείς, ότι το Omnia TV προσφέρει μοναδική υπηρεσία καλύπτοντας δεκάδες ιστορίες, τις οποίες «θάβουν» τα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης μπορείς να βοηθήσεις με μια μικρή ή μεγάλη οικονομική συνεισφορά.
Άλλες σελίδες, όπως ο pitsirikos ζητούν μια ελάχιστη συνδρομή για κάποιο τμήμα του περιεχομένου τους ή ζητούν ενίσχυση για την ολοκλήρωση συγκεκριμένων project.

Συμβουλή: Τα πολύ μικρά ποσά είναι σαφώς ευπρόσδεκτα αλλά μην ξεχνάς ότι υπηρεσίες όπως το Paypal κρατούν μια ελάχιστη χρέωση για κάθε συναλλαγή (π.χ από το ένα ευρώ μπορεί να φτάσουν στον τελικό αποδέκτη μόνο 40 λεπτά του ευρώ). Καλύτερα λοιπόν να δίνεις περισσότερα λιγότερες φορές, παρά το αντίστροφο.

2) Block the adblock
Η Ελλάδα είναι μια από τις πρώτες χώρες στην Ευρώπη και πιθανότατα σε όλο τον κόσμο στη χρήση λογισμικού όπως το Adblock που δεν επιτρέπει την εμφάνιση των διαφημίσεων στα Site. Και πολύ καλά κάνουμε γιατί ορισμένες είναι εξαιρετικά ενοχλητικές. Υπάρχουν όμως εξαιρέσεις.
Παραδείγματος χάριν o imerodromos.gr φιλοξενεί πολύ συχνά διαφημίσεις επιλεγμένων βιβλίων από ιδιαίτερα αξιόλογους εκδοτικούς οίκους.
Επίσης πολλά site, όπως αυτό της Ελληνοφρένειας, χρησιμοποιούν διαφημίσεις τύπου adsense οι οποίες δεν επιλέγονται από τα ίδια και συνεπώς δεν δημιουργείται σχέση εξάρτησης με τους διαφημιζόμενους. Αντίθετα προσφέρουν ορισμένα έσοδα ανάλογα με τον αριθμό θέασης των σελίδων και και κυρίως τα πόσα κλικ γίνονται στις διαφημίσεις.

Τέλος αν έχετε μια μικρή επιχείρηση σκεφτείτε να διαφημιστείτε και σε κάποιο μικρότερο site. Ακόμη και αν έχει λιγότερη επισκεψιμότητα μπορεί να απευθύνεται ακριβώς στο κοινό που θέλετε να προσεγγίσετε.

Συμβουλή: Αν χρησιμοποιείτε εφαρμογές όπως το adblock δεν χρειάζεται να τις απεγκαταστήσετε. Μπορείτε απλώς να προσθέσετε τα αγαπημένα σας site στη λίστα με τις εξαιρέσεις.

3) Ενημερώσου ρε, τι σου ζητάνε
Ορισμένες σελίδες την πρώτη φορά που τις επισκέπτεσαι σου ζητάνε να αποδεχθείς να λαμβάνεις ειδοποιήσεις για κάθε νέο κείμενο που δημοσιεύουν. Αυτές οι ειδοποιήσεις συνήθως εμφανίζεται στο κάτω δεξιά τμήμα της σελίδας και σβήνουν ύστερα από λίγα δευτερόλεπτα. Αρκετές ιστοσελίδες δέχονται πλέον περισσότερο κόσμο με αυτό τον τρόπο παρά από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Συχνά μάλιστα ενημερώνουν αποκλειστικά όσους έχουν γραφτεί για νέες προσφορές ή εκδηλώσεις

Συμβουλή: Αν αρνήθηκες την πρώτη φορά, συχνά υπάρχει τρόπος να γραφτείς πατώντας μια μικρή καμπάνα ή κάποιο σχετικό σύμβολο στο κάτω δεξιά μέρος του Browser. Αλλά… μην το παρακάνεις δίνοντας άδεια σε πολλές σελίδες γιατί μπορεί να γίνει ενοχλητικό.

4) To παλιό καλό newsletter
Αρκετά μεγάλα site του εξωτερικού επιστρέφουν στο παραδοσιακό newsletter προσφέροντας νέες υπηρεσίες στους συνδρομητές τους. Ακόμη όμως και μικρότερα ελληνικά site όπως το kommon.gr ή οι προσωπικές ιστοσελίδες δημοσιογράφων και οικονομολόγων όπως του Λεωνίδα Βατικιώτη, του Πέτρου Παπακωνσταντίνου ή του Κώστα Λαπαβίτσα σας επιτρέπουν να ενημερώνεστε για τα νέα άρθρα που ανεβαίνουν μέσα στην εβδομάδα.

Συμβουλή: Δυστυχώς πολλά από τα newsletter μπλοκάρονται από τα φίλτρα των e-mail και καταλήγουν στον φάκελο με τα spam και τα junk. Αν συμβεί αυτό δηλώστε ότι δεν πρόκειται για spam ώστε να εμφανιστεί στη κανονική λίστα των e-mails σας (κατά προτίμηση στην κεντρική, όχι δηλαδή στα promotions του gmail ή στα other της Hotmail).

5) Κάντε το σαν το σπίτι σας
Ορίζοντας μια σελίδα, όπως το nostimonimar.gr  σαν homepage στον browser που χρησιμοποιείς βλέπεις πάντα εάν ενημερώθηκε πρόσφατα ενώ της χαρίζεις και ένα πολύτιμο κλικ κάθε φορά που μπαίνεις στο ίντερνετ.

5+1) Share it, share it, share it
Αν και όλο το κείμενο γράφτηκε για να βοηθήσει στην «απεξάρτηση» από τις μεγάλες πλατφόρμες, δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ότι αυτές παραμένουν κυρίαρχες στην προώθηση μια ιστοσελίδας. Μέχρι λοιπόν να περάσουν υπό κοινωνικό έλεγχο, αν σου αρέσει κάτι μοιράσου το στο Twitter και στο Facebook ή όπου αλλού μπορείς, και ακολούθησε την σελίδα στην αντίστοιχη πλατφόρμα. Μην ξεχνάς ότι τα like και ό,τι έχει δίπλα μια καρδούλα είναι πολύ γλυκά αλλά αν πραγματικά σου άρεσε κάτι πρέπει να το κάνεις share.