Αποκαλυπτικές πληροφορίες για τους όρους που έθετε η Σαουδική Αραβία στον ΟΗΕ προκειμένου να προσφέρει χρήματα για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης στην Υεμένη (την οποία η ίδια προκάλεσε), έφερε στο φως η εφημερίδα Guardian.

Επικαλούμενη εσωτερικό έγγραφο από το Γραφείο του ΟΗΕ για το Συντονισμό των Ανθρωπιστικών Υποθέσεων (OCHA) η εφημερίδα αναφέρει ότι το Ριάντ έδωσε περίπου 900 εκατομμύρια ευρώ για ανθρωπιστική βοήθεια με την προϋπόθεση ο ΟΗΕ να προάγει μια θετική εικόνα του βασιλείου σε διεθνή μέσα ενημέρωσης όπως οι New York Times και ο Guardian.

Από το έγγραφο, με τίτλο Visibility Plan, προκύπτει ότι η Σαουδική Αραβία ασκούσε ασφυκτικές πιέσεις στον OCHA, απειλώντας με διακοπή της βοήθειας εάν δεν συνέβαλε στη βελτίωση της εικόνας του βασιλείου στο εξωτερικό.

Στο έγγραφο ζητούνταν από τον ΟΗΕ να πραγματοποιεί εκδηλώσεις στα κεντρικά του γραφεία, στις οποίες θα εκθειάζει το “ανθρωπιστικό” έργο της Σαουδικής Αραβίας. Παράλληλα γίνεται σαφής αναφορά στην ανάγκη διοχέτευσης κονδυλίων σε συγκεκριμένα τοπικά ΜΜΕ στην Υεμένη προκειμένου να γνωρίζει ο κόσμος από που έρχεται η ανθρωπιστική βοήθεια.

Αν και όπως προκύπτει ο OCHA προσπάθησε να παρακάμψει ορισμένες από τις απαιτήσεις της Σαουδικής Αραβίας, δέχθηκε να τοποθετηθεί αντιπρόσωπος του Ριάντ που θα ελέγχει αν τηρούνται οι όροι που είχε θέσει το βασίλειο.

Σύμφωνα πάντα με τον Guardian οργανισμοί του ΟΗΕ όπως η UNICEF και ο OCHA αποδέχθηκαν 48 όρους της Σαουδικής Αραβίας για την προώθηση της εικόνας της.

Υπηρεσίες του ΟΗΕ έχουν καταγγείλει ότι ο συνεχιζόμενος πόλεμος, που διεξάγει η Σαουδική Αραβία με τη βοήθεια χωρών όπως οι ΗΠΑ και η Βρετανία (και παρολίγον και η Ελλάδα) έχει προκαλέσει μια από τις μεγαλύτερες επιδημίες χολέρας στην πρόσφατη ιστορία της ανθρωπότητας.

Εκατομμύρια άνθρωποι απειλούνται καθημερινά με λιμό ενώ τουλάχιστον 10.000 έχουν χάσει τη ζωή τους