Ανακοίνωση του σχήματος Εγνατία Αριστερός Κλάδος:
Στις 16 Φεβρουαρίου, ο ΣΥΡΙΖΑ, δια των διορισμένων μελών του, δεν μας επέτρεψε να τρέφουμε αυταπάτες περί αλλαγής της πορείας με κατεύθυνση αντίθετη προς την πλήρη υποταγή στην Τρόικα και τα αφεντικά της.

Παρά το γεγονός ότι δύο από τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. (ο ένας φίλος του ΣΥΡΙΖΑ και ο άλλος μέλος του Εθνικού Συμβουλίου των ΑΝΕΛ) συναινούσαν με το ενδεχόμενο συμμετοχής της ίδιας της εταιρείας ως υποψήφιας στον διαγωνισμό παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, του ΤΑΙΠΕΔ, οι Υπουργοί και το Προεδρείο του Διοικητικού Συμβουλίου φρόντισαν να κρυφτούν προκειμένου να αποτραπεί το ενδεχόμενο αυτό.

Είναι πια ξεκάθαρο σε όλους μας ότι αυτό που ενδιαφέρει την κυβέρνηση και ένα μεγάλο μέρος από τα κομματικά στελέχη που έχουν διοριστεί ως διοικήσεις στους δημόσιους οργανισμούς, είναι όχι μόνο να εφαρμόσουν την πολιτική της Τρόικας χωρίς καμία παρέκκλιση, αλλά κυρίως η πολιτική αυτή να εξυπηρετήσει πλήρως και απαρέγκλιτα τα συμφέροντα των αφεντικών τους. Με τον τρόπο αυτό και με προσωρινές εξαγγελίες χωρίς περιεχόμενο (π.χ. απαλλαγές διοδίων – αρχικά για πάντα και αμέσως μετά μέχρι να ολοκληρωθεί η μελέτη του ΤΑΙΠΕΔ – ή ηλεκτρονικά διόδια – αρχικά με πρώτη εφαρμογή από την Εγνατία, στην πορεία χωρίς πρώτη εφαρμογή στην Εγνατία ή τελικά χωρίς ηλεκτρονικά διόδια ή με εφαρμογή όταν θα εξασφαλισθεί η κάλυψη των διαφυγόντων κερδών των παραχωρησιούχων από τον δημόσιο κορβανά).

Ήρθε και η παραίτηση της Διευθύνουσας Συμβούλου, για να διατηρήσει τη δυνατότητα προσωπικής εξέλιξης, ως υποψήφια βουλευτής, μιας που ομαλά έφερε την εταιρεία στη τελική φάση του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ και πρέπει να εξαργυρώσει την επιτυχία της αυτή, από το κόμμα και την κυβέρνηση.

Η λογική του «…κατανοούμε το αίτημά σας, είναι εύλογο, αλλά εμείς θα εφαρμόσουμε αυτή την πολιτική ως μονόδρομο…», δεν αρμόζει σε κόμμα (και σε πρόσωπα) που θέλει να έχει, έστω και στον τίτλο του, τη λέξη «αριστερά». Ο δρόμος της αριστεράς δεν περνά μέσα από τα σαλόνια των Βρυξελλών. Η αριστερά έχει ως παρακαταθήκη τους κοινωνικούς αγώνες για την χειραφέτηση των πολιτών και όχι τα υπουργικά γραφεία και τις διοικήσεις των οργανισμών που λειτουργούν και θα συνεχίσουν να λειτουργούν για τις ανάγκες της ολιγαρχίας.

Ακόμη και σήμερα το Διοικητικό Συμβούλιο έχει τη δυνατότητα να καταθέσει, επίσημα, την πρόταση με σαφώς προσδιορισμένο αντίτιμο προς το ΤΑΙΠΕΔ και την κυβέρνηση, για την 35ετη διαχείριση του αυτοκινητόδρομου υπό δημόσιο έλεγχο. Αν ο διαγωνισμός έχει μικρότερο αντίτιμο και προσπαθήσουν να τον κατοχυρώσουν, ας παραιτηθούν ως ελάχιστη κόκκινη γραμμή σεβόμενοι τον ρόλο τους ως διοίκηση του φορέα που πρέπει να λειτουργεί με γνώμονα την υπεράσπιση του δημόσιου συμφέροντος.

Εμείς οι εργαζόμενοι δεν τρέφουμε αυταπάτες ότι με την σύμπλευση σε αυτό το πλαίσιο, μπορεί να υπάρξει προοπτική για βελτίωση των κοινωνικών και οικονομικών συνθήκων για όλους. Είμαστε πεπεισμένοι ότι μόνο με αγώνες ενάντια σε αυτή την πολιτική, με συμμαχίες με τις άλλες κοινωνικές ομάδες που υποφέρουν από την εξαθλίωση, την ανεργία και τη φτώχια, μπορούμε να την ανατρέψουμε.