Πηγή: theguardian.com
Η εταιρεία Facebook το 2012 είχε εξετάσει σοβαρά το ενδεχόμενο να δώσει σε μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες πρόσβαση στα δεδομένα των χρηστών της, όπως αποκαλύπτει εσωτερική αλληλογραφία της εταιρείας.

Τα εσωτερικά emails δόθηκαν στη δημοσιότητα από το βρετανικό κοινοβούλιο. Η αρμόδια επιτροπή του κοινοβουλίου απέκτησε τα εν λόγω emails στο πλαίσιο αγωγής που είχε καταθέσει η αμερικανική εταιρεία λογισμικού Six4Three.

Πρόκειται για μια επιλογή από emails που δείχνουν ότι το προσωπικό της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένου του διευθύνοντα συμβούλου Μαρκ Ζούκερμπεργκ, συζητούσαν με ποιόν τρόπο θα πουλούσαν την πρόσβαση στα δεδομένα των χρηστών.

Επίσης, αναδεικνύουν μία σειρά αμφιλεγόμενων πρακτικών που εφάρμοζε το Facebook:

  • Το 2015 η εταιρεία κατέγραφε αρχεία με δεδομένα κλήσεων και μηνυμάτων από κινητά με λογισμικό Android, δίνοντας με αυτό τον τρόπο αξία στις επικοινωνιακές συνήθειες των χρηστών της.
  • Από το 2013 η εταιρεία χρησιμοποιεί μία εφαρμογή VPN που απέκτησε, που λέγεται Onavo και συλλέγει πληροφορίες σχετικά με τη χρήση εφαρμογών σε iPhones.
  • Παρ’όλο που το 2015 η εταιρεία έγινε πιο αυστηρή σε σχέση με τις εφαρμογές που έχουν πρόσβαση στα δεδομένα των χρηστών, τελικά έδινε συνεχή πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα σε ένα μικρό αριθμό επιχειρήσεων, μεταξύ των οποίων η Netflix, η Lyft και η Airbnb.