τελευταίο ταξίδι χατζηστεφάνου

Τι έγραψαν οι κριτικοί για το Τελευταίο Ταξίδι

Η ημέρα των προβολών για το ντοκιμαντέρ «Τελευταίο Ταξίδι» έφτασε και οι Έλληνες αλλά και ξένοι κριτικοί κινηματογράφου καταθέτουν τις απόψεις τους. Είχε προηγηθεί η βράβευση στο 24 φεστιβάλ ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης ως η «καλύτερη ελληνική ταινία» του φετινού προγράμματος από την Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου. Το Τελευταίο ταξίδι προβάλλεται από τις 24 Μαρτίου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και για μια προβολή στις 30 Μαρτίου στην Πάτρα.

Τι έγραψαν οι κριτικοί…

«Η διαυγής ανάγνωση από τον Καζαντζάκη του γεωπολιτικού τοπίου και η σκληρή κριτική του στον καπιταλισμό προσέλκυσε το ενδιαφέρον του σκηνοθέτη… Στηριγμένο στην καταγραφή των ταξιδιών του Καζαντζάκη στην Άπω Ανατολή το «Τελευταίο Ταξίδι» εξετάζει τη διαδρομή (του συγγραφέα) ενώ την χρησιμοποιεί σαν πλαίσιο για να εξερευνήσει πως ο μεσοπόλεμος δημιούργησε αυτό που έμεινε γνωστό ως «ιαπωνικό θαύμα».
Christopher Vourlias – Variety

«Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα εγχώρια ντοκιμαντέρ που έχουμε δει εδώ και καιρό… Το ασπρόμαυρο ψηφιακό βίντεο, οι ατμοσφαιρικοί ηλεκτρονικοί ήχοι, η αστική ποίηση της καταγεγραμμένης εικόνας και μια (αναπάντεχη) αλλαγή αφηγητή τα τελευταία λεπτά συνθέτουν ένα «απορροφητικό» ντοκιμαντέρ που σε καθιστά συνοδοιπόρο του Καζαντζάκη σε ένα ταξίδι στον χώρο και στον χρόνο».
Γιάννης Βασιλείου – Lifo

Ένα εξαιρετικό ντοκιμαντέρ του Άρη Χατζηστεφάνου. Tο «Τελευταίο Ταξίδι» φέρνει λίγο στην ορμή και τον ειρμό των προηγούμενων δουλειών του Info-war. Σε γενικές γραμμές όμως μέσα από μια καταφανέστατη αναλογία, έχουμε αναχωρήσει για κάτι πολύ πιο όμορφο (αν και εξίσου πολιτικά φορτισμένο).

Θοδωρής Καραμανώλης – Cinemagazine

«Ο Χατζηστεφάνου ακολουθεί (τον Καζαντζάκη) με το καρτερικό μοντάζ του Άρη Τριανταφύλλου και την ατμοσφαιρική μουσική του RSN, διατηρώντας πάντα το ασπρόμαυρο και διανθίζοντας το με επίκαιρα της εποχής, στιγμιότυπα από anime αλλά και σκηνές από βίντεο γκέιμ. Παραδίδοντας σε κάτι λιγότερο από μια ώρα ένα ποιητικό memoir που φωτίζει την πλευρά ενός μύθου που ελάχιστοι είχαν διακρίνει».
Παναγιώτης Μένεγος – The Magazine, News 247

«Βραβευμένο από τα μέλη της ΠΕΚΚ πριν από λίγες μέρες στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης με τον τίτλο του Καλύτερου Ελληνικού Ντοκιμαντέρ, το φιλμ του Χατζηστεφάνου πετυχαίνει ένα διπλό κατόρθωμα. Αφενός μεν αναδεικνύει, χάρη και στην ιδιαίτερη φωνητική χροιά του Αγγελάκα, τα κυρίαρχα σημεία της κοσμοθεωρίας του μέγιστου συγγραφέα και αφετέρου σκιαγραφεί συναρπαστικά το πέρασμα της παραδοσιακής Ιαπωνίας στον μοντέρνο και άγριο καπιταλισμό, χωρίς να αμελεί την κινηματογραφική διάσταση του εγχειρήματος που τονίζεται υποδειγματικά από την τζαζ μουσική του Rsn και την έξυπνη χρήση των anime, των ιαπωνικών manga και των videoganes».
Κωνσταντίνος Καϊμάκης – Athens Voice

«Ο Άρης Χατζηστεφάνου επιχειρεί στην τελευταία ταινία του κάτι διαφορετικό. Ένα ταξίδι σε άλλη ήπειρο και σε άλλο χρόνο. Με οδηγό το “Ταξιδεύοντας: Ιαπωνία, Κίνα” του Νίκου Καζαντζάκη από τη δεκαετία του 1930, καταγράφει με την κάμερά του ασπρόμαυρες εικόνες της σύγχρονης Χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου. Ο συνδυασμός τους με την αφήγηση του κορυφαίου πεζογράφου έχει ένα απρόσμενα ενδιαφέρον αποτέλεσμα (βραβείο της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου στο πρόσφατο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης)».
Χρήστος Μήτσης – Αθηνόραμα

«Ένα ντοκιμαντέρ υψηλής αισθητικής που συνδέει το παρελθόν με το παρόν. Mία βαθιά πολιτική ταινία που είναι ταυτόχρονα άρτια εικαστικά».
Μιλτος Τόσκας – Alterthess

«Ο Άρης Χατζηστεφάνου παραδίδει ένα εντελώς απρόσμενο σε σχέση με το γνώριμο στυλ του, ντοκιμαντέρ αλλά όχι λιγότερο πολιτικό… Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα προσέγγιση σε μια απρόσμενη, και καλοδεχούμενη, συνάντηση κειμένου και εικόνας».
Θοδωρής Δημητρόπουλος – News 247