σειρές δημόσια χρηματοδότηση τηλεόραση εκομε

Σειρές μυθοπλασίας με χρήματα του ελληνικού Δημοσίου

Της Ματίνας Παπαχριστούδη
Πηγή: ΠΡΙΝ

Επιστροφή της τηλεόρασης στις ελληνικές σειρές στη φετινή τηλεοπτική σεζόν. Η έναρξη έγινε ήδη από τους βιαστικούς του ανταγωνισμού, αλλάζοντας τη συνήθη πρεμιέρα του Οκτώβρη. Συνολικά, αυτή τη σεζόν προγραμματίζεται η προβολή 23 ελληνικών σειρών μυθοπλασίας στους έξι ιδιωτικούς σταθμούς πανελλαδικής εμβέλειας και στην ΕΡΤ1.

Η στροφή των καναλιών στην ελληνική μυθοπλασία οφείλεται στη γενναία επιδότηση του προγράμματος στήριξης του ΕΚΟΜΕ, το οποίο χρηματοδοτεί σχεδόν το 40% του κόστους παραγωγής και προσφέρει 30% φοροαπαλλαγές. Με μεγάλη ειλικρίνεια, ο ίδιος ο πρόεδρος της ένωσης ιδιοκτητών πανελλαδικών καναλιών (ΕΙΤΗΣΣΕ) Π. Κυριακόπουλος παραδέχτηκε στην επιτροπή διαφάνειας της Βουλής, πριν μήνες, πως αν δεν υπήρχε η χρηματοδότηση του ΕΚΟΜΕ, δεν θα υπήρχαν ελληνικές σειρές στην τηλεόραση! Η γενναία χρηματοδότηση οδήγησε και σε αύξηση του κόστους παραγωγής.

Υπάρχουν σειρές, όπως οι Άγριες μέλισσες του ΑΝΤ1, με κόστος ανά σεζόν περισσότερο από 3 εκατ. ευρώ, ενώ πολλές από τις φετινές σειρές έλαβαν έγκριση επιδότησης άνω του ενός εκατ. ευρώ. Το κατώτατο όριο των 100 χιλιάδων ευρώ ανά επεισόδιο προκειμένου να επιδοτηθεί μια τηλεοπτική σειρά στο 40% της παραγωγής, φέρνει πίσω στα τηλεοπτικά πλατό πολλούς από τους ηθοποιούς του θεάτρου και του σινεμά.

Οι περισσότερες σειρές γίνονται από «ανεξάρτητες» από τα κανάλια εταιρείες, οι οποίες έχουν παράλληλα δραστηριότητα στην κινηματογραφική παραγωγή. Αν και υπάρχουν σειρές για τις οποίες επιδοτήθηκε απευθείας ο τηλεοπτικός σταθμός ή η θυγατρική του εταιρεία, όπως συμβαίνει στις περιπτώσεις του Mega και του Star-Alpha, η κρατική επιδότηση του ΕΚΟΜΕ οδηγεί σταδιακά σε πλήρη αναδιάταξη του χώρου της παραγωγής και των στούντιο. Γίνεται παράγοντας για τη δημιουργία μεγάλων εταιρειών παραγωγής που θα προμηθεύουν με κάθε είδους περιεχόμενο την ελεύθερης λήψης κρατική και ιδιωτική τηλεόραση, τη συνδρομητική αλλά και τις πλατφόρμες συνεχούς ροής. Το παράδειγμα της εταιρείας του Ν. Κοκλώνη «Barking Well», που συνεργάζεται ήδη με Alpha και Mega, διαθέτει θυγατρική που προμηθεύει προσωπικό αλλά και περιοδικό, αποτυπώνει τη διαμορφούμενη τάση και στη χώρα μας.