Του Αρη Χατζηστεφάνου
Ύστερα από τη δημοσιοποίηση από τη σελίδα meaculpa.gr των ονομάτων μαθητών νηπιαγωγείου, που προκάλεσε φόβο για ξεκίνημα πογκρόμ εναντίον παιδιών μεταναστών, αρκετοί επισκέφθηκαν τη μέχρι πρότινος άγνωστη σελίδα. Η πρώτη εικόνα που βλέπει κανείς είναι οι διαφημίσεις μεγάλων εταιρειών και κυρίως τραπεζών, όπως η Πειραιώς, που είναι αναντίστοιχες της επισκεψιμότητας της σελίδας.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Όπως έχει αποδεχθεί σε ανακοίνωσή της και η Νέα Δημοκρατία, ο Κ. Μπογδάνος δημιούργησε το site meaculpa to 2017 και το μεταβίβασε στη σύζυγό του το 2019. Συγκεκριμένα, όπως είχε αποκαλύψει η Εφημερίδα των Συντακτών, «ο κ. Μπογδάνος μεταβίβασε το 90% της εταιρείας NEW MC και ΣΙΑ Ε.Ε. που βρίσκεται πίσω από την ιστοσελίδα meaculpa.gr στη σύζυγό του τον Νοέμβριο του 2019, 4 μήνες μετά την εκλογή του ως βουλευτή». Η εφημερίδα είχε αποκαλύψει επίσης ότι το site λάμβανε κρατικό χρήμα και συγκεκριμένα «6.000 ευρώ από τη ΔΕΗ, ενώ το τελευταίο διάστημα φιγουράρει στην πρώτη σελίδα του διαφήμιση μιας άλλης ΔΕΚΟ, της ΔΕΠΑ».
Ενώ όμως η συγκεκριμένη υπόθεση προκάλεσε ακόμη και ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ (στην οποία η ΝΔ απάντησε με μια ασυνάρτητη ανακοίνωση με αναφορές στη… 17 Νοέμβρη!) κανείς δεν ασχολήθηκε με την ιδιωτική (και φυσικά καθ΄όλα νόμιμη) εισροή χρημάτων από διαφημίσεις των μεγαλύτερων τραπεζών της χώρας.
Αρκεί να ψάξει κάποιος στο Google την ονομασία «NEW MC και ΣΙΑ Ε.Ε» για να διαπιστώσει ότι τα περισσότερα αποτελέσματα αφορούν τις αναφορές τραπεζών στα χρήματα που έχουν προσφέρει στο site της συζύγου του βουλευτή της ΝΔ για την καταχώρηση διαφημίσεων.
Μεταξύ άλλων βλέπουμε την Eurobank να έχει προσφέρει 3.750 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2020, την Εθνική με διαδοχικές καταθέσεις 3.100 και 1750 ευρώ αντίστοιχα, την Alpha με 1000 ευρώ κ.ο.κ. Τα στοιχεία δημοσιεύονται σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 6 του Ν.4374/2016, που υποχρεώνει τις τράπεζες να παρουσιάζουν τις πληρωμές για διαφημίσεις. Υποθέτουμε λοιπόν αν ψάξει κανείς θα βρει πολλά ακόμη στοιχεία.
Τα ποσά ίσως να φαίνονται μικρά συγκρινόμενα με τον πακτωλό χρημάτων που προσφέρουν οι μεγαλύτερες τράπεζες για να στήσουν την εικόνα τους στα μέσα ενημέρωσης. Θα πρέπει όμως να τα αξιολογήσουμε σε σχέση με την επισκεψιμότητα του site το οποίο είναι πρακτικά άγνωστο στην Ελλάδα.
Αίσθηση προκαλεί ότι δεν περιλαμβάνεται καν στην διεθνή κατάταξη της ιστοσελίδας Alexa, που δίνει μια κατά προσέγγιση εικόνα για τις επισκέψεις κάθε ιστοσελίδας. Προκύπτει λοιπόν το ερώτημα, γιατί τα τμήματα επικοινωνίας των μεγαλύτερων τραπεζών της χώρας κάνουν ουρά για να διαφημιστούν σε μια μάλλον άγνωστη ιστοσελίδα της συζύγου ενός βουλευτή της ΝΔ;