Το έργο ο «Ύλας και οι Νύμφες», του Τζον Ουίλιαμ Γουότερχαους είναι το τελευταίο θύμα της νεοαντιδραστικής σεμνοτυφίας που επεκτείνεται σε ολόκληρο τον κόσμο με αφορμή το κίνημα του #MeToo.
Η πινακοθήκη του Μάντσεστερ αποφάσισε να απομακρύνει τον πίνακα από τη συλλογή της με στόχο, όπως υποστηρίζει, να προκαλέσει συζήτηση για το θέμα, αλλά όχι να λογοκρίνει το έργο.
Οι επιμελητές της έκθεσης απομάκρυναν ακόμη και τις καρτ ποστάλ με το συγκεκριμένο έργο από το μαγαζάκι της πινακοθήκης. Σε ανακοίνωσή τους επισημαίνουν ότι το κλίμα που δημιουργήθηκε από το κίνημα του #MeToo, ενάντια στην σεξουαλική παρενόχληση, έπαιξε ρόλο στην απόφασή τους.
Οι επισκέπτες καλούνται τώρα να αφήσουν στο σημείο του πίνακα μηνύματα με τη γνώμη τους για την απομάκρυνση του έργου.
Οι αναφορές στον μύθο του Ύλα, υπηρέτη του Ηρακλή, έχουν εμπνεύσει δεκάδες καλλιτέχνες στο πέρασμα των αιώνων και οι περιπέτειες του με τις νύμφες καταγράφηκαν σε έργα της ρωμαϊκής αρχαιότητας αλλά ακόμη και στο βιβλίο «Το Πορτραίτο του Ντόριαν Γκρέι» του Όσκαρ Ουάιλντ.
Πριν από μερικές εβδομάδες κάτοικοι της Νέας Υόρκης προχώρησαν σε συλλογή υπογραφών για να απομακρυνθεί από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης (ΜΕΤ), πίνακας του διάσημου Γάλλου καλλιτέχνη Balthus.
Την ίδια στιγμή αμερικανικές εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook λογοκρίνουν έργα με γυμνά σώματα γυναικών, όπως ο περίφημος πίνακας «Η προέλευση του κόσμου» (L’Origine du monde -G.Courbet). Η Google μάλιστα απειλεί τους ιδιοκτήτες ιστοσελίδων (μεταξύ αυτών και το info-war.gr) ότι αν δεν απομακρύνουν το πίνακα θα τους διαγράψει από την υπηρεσία διαφημίσεων της Adsense.