Σκίτσο του Soloup από το εξώφυλλο του βιβλίου «Μεταπολίτευση: Ένα βολικό "τέρας"», του Διονύση Ελευθεράτου. Στο σκίτσο ο Κωνσταντίνος Καραμανλής δυσκολεύεται να καβαλήσει έναν ταύρο που φέρει πολλαπλές αναφορές σε γεγονότα και παράγοντες της εποχής της Μεταπολίτευσης.

Παρουσίαση: «Μεταπολίτευση: Ένα βολικό “τέρας”», του Διονύση Ελευθεράτου

Οι εκδόσεις Τόπος σας προσκαλούν στην παρουσίαση του νέου βιβλίου του Διονύση Ελευθεράτου, «Μεταπολίτευση: Ένα βολικό “τέρας”», την Τετάρτη 19 Ιουνίου 2024 στις 19:00, στην ΕΣΗΕΑ (Ακαδημίας 20, αίθουσα «Γ. Καραντζάς», 1ος όροφος).

Στην παρουσίαση θα μιλήσουν οι:
Χριστόφορος Ζαραλίκος, ηθοποιός
Βαγγέλης Καραμανωλάκης, ιστορικός, καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών
Θανάσης Σκαμνάκης, δημοσιογράφος
– και ο συγγραφέας του βιβλίου, Διονύσης Ελευθεράτος.
Την παρουσίαση θα συντονίσει η δημοσιογράφος Ναταλία Χατζηαντωνίου.

Η γεννημένη προ πεντηκονταετίας Μεταπολίτευση φαντάζει γρίφος. ∆ηµοσιολόγοι διαφωνούν για το πότε εξέπνευσε, αλλά και για το πόσο ζωντανά παραμένουν τα «καταπιστεύματά» της. Πολιτικοί των δύο κομμάτων (ΠΑΣΟΚ, Ν∆) τα οποία γεννήθηκαν µαζί της και κυριάρχησαν σε όλη –ή σχεδόν– τη διάρκειά της τη στηλιτεύουν, ως συνολικά επιζήµια περίοδο. Κάποτε αυτό το έκανε µόνον η Ακροδεξιά. Στην πραγµατικότητα αφορίζουν τον ριζοσπαστισµό που αναπτύχθηκε στην κοινωνία κατά τη Μεταπολίτευση (κυρίως την πρώιµη) κι άσκησε πολλαπλές επιδράσεις. Ο αφορισµός αυτός λειτουργεί και ως φύλλο συκής, πίσω από το οποίο πασχίζουν να κρυφτούν οι συνέπειες των επιλογών της οικονοµικής ελίτ και τα αδιέξοδα του παραγωγικού µοντέλου της χώρας.

Ο ∆ιονύσης Ελευθεράτος ακτινογραφεί τις σηµαντικότερες πολιτικές -κοινωνικές συγκρούσεις της Μεταπολίτευσης, κυρίως από την πρώτη και ζωηρότερη περίοδό της. ∆ιαπιστώνει πώς επηρέασε ο ριζοσπαστισµός της τις ιδέες και την ψυχαγωγία. Εξετάζει τις κυκλοφορίες των εφηµερίδων παράλληλα µε τις πολιτικές εξελίξεις. Προσδιορίζει τη θέση που έδωσε το κλίµα της εποχής στο ποδόσφαιρο, το µπάσκετ, τη ροκ µουσική, το σινεµά. Τέλος, εστιάζει σε µερικά κλασικά κατηγορητήρια, σε βάρος της Μεταπολίτευσης, για την οικονοµία και τα εργασιακά.

Το βιβλίο τρυπώνει σε δικαστικές αίθουσες, πολιτικές συνεδριάσεις, «κονκλάβια», διαδηλώσεις, απεργίες, πεδία αστυνοµικών εφόδων· σε γήπεδα, κινηµατογράφους και χώρους συναυλιών. Οι «ήχοι» του είναι –και αυτοί– πολλαπλοί. Ακούγονται τα συνθήµατα των συλλαλητη­ρίων, τα επινίκια γέλια των απεργών της ΛΑΡΚΟ, τα soundtrack του Ζ και της Κατάστασης πολιορκίας, τα «σόλο» του Ρόρι Γκάλαχερ στη Νέα Φιλαδέλφεια και του Τζο Στράµερ στο Καλλιµάρµαρο.


Ο ∆ιονύσης Ελευθεράτος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1961 και σπούδασε Πολιτικές Επιστήµες στην Πάντειο. «Μυήθηκε» στην επαγγελµατική δηµοσιογραφία το 1986, όταν ασχολήθηκε µε το εκπαιδευτικό ρεπορτάζ της εφηµερίδας Πρώτη. Από τότε εργάστηκε σε αρκετές εφηµερίδες, κυρίως ως αρθρογράφος και σχολιογράφος επί πολιτικών, κοινωνικών αλλά και αθλητικών θεµάτων. Συνεργάστηκε επίσης µε τα περιοδικά «Έψιλον» της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας και «Review» του Ελεύθερου Τύπου, καθώς και µε τους ραδιοφωνικούς σταθµούς «∆ίαυλος 10», «Ωχ FM», «Flash 9,61» και «Sport FM 94,6». Σήµερα εργάζεται ως ραδιοφωνικός παραγωγός στο «Κόκκινο 105,5».

Από τις Εκδόσεις Τόπος κυκλοφορούν τα βιβλία του: Εξουσία, τι µπάλα παίζεις; (2010), Λαµόγια στο χακί (2015) και Μια λοξή µατιά στην ιστορία: 200 χρόνια νεοελληνικού κλαυσίγελου (2020). Συµµετείχε στο συλλογικό έργο Έξοδος Αδιέξοδος (Τόπος 2018).

inffowar logo

Βοήθησε το INFO-WAR να συνεχίσει την ανεξάρτητη δημοσιογραφία

Για περισσότερες επιλογές πατήστε εδώ