Απρόσμενα μεγάλη δημοσιότητα, από τα μέσα ενημέρωσης του ομίλου Μαρινάκη, λαμβάνουν τις τελευταίες ώρες φερόμενες καταγγελίες πελατών ηλεκτρονικού εμπορείου που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα Skroutz. Υπενθυμίζεται ότι τις τελευταίες ημέρες κυκλοφόρησε ανταγωνιστική πλατφόρμα του Skroutz με το όνομα SHOPFLIX το οποίο, όπως αναφέρουν δημοσιεύματα, «έστησε ο πρώην επικεφαλής της Public MediaMarkt Χρήστος Καλογεράκης μέσω της εταιρείας Wellcomm, στην οποία έχει εισέλθει μετοχικά ο εφοπλιστής Βαγγέλης Μαρινάκης».
Οι καταγγελίες που είδαν το φως της δημοσιότητας δεν αφορούσαν το ίδιο το Skroutz αλλά την εταιρεία 365 SHOP GR ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ι Κ Ε που δραστηριοποιούνταν και μέσω της συγκεκριμένης πλατφόρμας. Σε ανακοίνωσή του το Skroutz αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «η Skroutz δεν διαμεσολαβεί στις αγορές μεταξύ του καταναλωτή και του ηλεκτρονικού καταστήματος, δεν εκπροσωπεί ούτε υποκαθιστά οποιοδήποτε εμπορικό κατάστημα παρά μόνο για τις παραγγελίες οι οποίες πραγματοποιούνται μέσω της υπηρεσίας Skroutz Marketplace, όπου η συναλλαγή ολοκληρώνεται με πλήρη ασφάλεια στην σελίδα μας».
Παρόλα αυτά τα ΜΜΕ του ομίλου Μαρινάκη επιδόθηκαν σε μια άνευ προηγουμένου επίθεση όχι εναντίον της 365 shop αλλά του Skroutz – δηλαδή μιας ανταγωνιστικής για το αφεντικό τους εταιρείες. Το In.gr έκανε λόγο για «καταγγελίες κόλαφο» και σημείωνε με όχι ιδιαίτερα δημοσιογραφικό τρόπο ότι η εταιρεία «βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο καθώς από αυτές τις καταγγελίες καθίσταται πλέον σαφές ότι υπάρχει παντελής έλλειψη εμπιστοσύνης για την πλατφόρμα».
«Χαμός με την Skroutz – Οργισμένοι πελάτες που εξαπατήθηκαν στρέφονται εναντίον της» αναφέρει και η εφημερίδα Το Βήμα, επίσης του ομίλου Μαρινάκη. «Καταγγελία – κόλαφος κατά της Skroutz για εξαπάτηση πελατών» έγραφε και η άλλη μεγάλη εφημερίδα του ομίλου, ΤΑ ΝΕΑ, ενώ το Mega (του Μαρινάκη) είχε εκτενές ρεπορτάζ με τον Νίκο Ευαγγελάτο αντιγράφοντας τον τίτλο των Νέων.
Οι καταγγελίες εναντίον του Skroutz άρχισαν να καταγράφονται και στο twitter με αποτέλεσμα το σχετικό #cancel_skroutz να βρεθεί στην πρώτη θέση των trending topics. Αν προσέξει όμως κανείς τα μηνύματα των τελευταίων ωρών συνειδητοποιεί ότι οι περισσότεροι χρήστες κατηγορούν ευθέως τον όμιλο Μαρινάκη ότι εκμεταλλεύεται τον θόρυβο για να προωθήσει τη δική του πλατφόρμα ηλεκτρονικών αγορών. Εντύπωση προκαλεί επίσης το γεγονός ότι καταγγελίες εναντίον του Skroutz διακινούσαν και λογαριασμοί που δημιουργήθηκαν τις τελευταίες ημέρες και δεν έχουν κανέναν ακόλουθο. Η υπόθεση πάντως φαίνεται ότι θα μπορούσε να μετατραπεί σε μπούμερανγκ για την επιχείρηση του Μαρινάκη καθώς σύντομα άρχισε να «τρεντάρει» και ο τίτλος #cancel_shopflix
Μετά την επίθεση του Μαρινάκη με in. gr και πρώτο φλέμα κατά του #Skroutz ξαφνικά ανοίγονται λογαριασμοί με 0 followers/following και τυγχάνει το 1ο tweet να είναι αυτό. #cancel_skroutz Μόνο και μόνο λόγω της ίδια ιδιοκτησίας με τα ΜΜΕ του χοντρού, ποτέ shopflix #cancel_shopflix pic.twitter.com/dVgCG6XyO5
— Papa-Tango-Romeo-India-Delta (@ptridimas) April 14, 2022
Για το αν υπάρχουν σοβαρές και αξιόπιστες καταγγελίες που αφορούν τη λειτουργεία του Skroutz υπάρχουν αρμόδιες υπηρεσίες που μπορούν να δώσουν απαντήσεις. Υπάρχει όμως ένα δημοσιογραφικό σχόλιο που πρέπει να κάνουμε. Η διεθνής πρακτική αναφέρει ότι όταν ένα μέσο ενημέρωσης συνδέεται επιχειρηματικά με εταιρείες που εμπλέκονται έμμεσα ή άμεσα με το θέμα που παρουσιάζει οφείλει να το διευκρινίζει στο ρεπορτάζ. Κάτι τέτοιο δεν έγινε από τα μέσα ενημέρωσης του ομίλου Μαρινάκη με ευθύνη συγκεκριμένων δημοσιογράφων, αρχισυντακτών και διευθυντών ειδήσεων που επιμελήθηκαν και έδωσαν την εντολή να μεταδοθεί το θέμα.
Α.Χ