Του Άρη Χατζηστεφάνου
Οι δηλώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη, όταν δεν είναι κωμικές, είναι τραγικές και επικίνδυνες για την οικονομία, τα εθνικά συμφέροντα, την ιστορία και τον πολιτισμό αυτού του τόπου. Οι δημοσιογράφοι και οι κωμικοί οφείλουν να τις καυτηριάζουν ανάλογα με τη σοβαρότητα ή τη γελοιότητά τους.
Στην περίπτωση μας όμως, συμβαίνει κάτι διαφορετικό. Σε κάθε κοτσάνα του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης ο ΣΥΡΙΖΑ και η κυβέρνηση κινητοποιούν το σύνολο των επικοινωνιακών τους δυνάμεων (από τον εκπρόσωπο Τύπου μέχρι το τελευταίο τρολ της Κουμουνδούρου) αφιερώνοντας το 99% του χρόνου και των δυνάμεών τους.
Η τακτική έχει αποδώσει αρκετές φορές καθώς προκαλεί πολλαπλάσια επικοινωνιακά οφέλη κυρίως στο χώρο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Κάποιοι όμως αποφάσισαν να την κάνουν… λάστιχο.
Στελέχη του Μαξίμου, που έχουν θητεύσει σε (εάν δεν έχουν δημιουργήσει) κομματικούς μηχανισμούς της αριστεράς πριν περάσουν σε διευθυντικά πόστα κίτρινων μέσων ενημέρωσης, ξέρουν να παίζουν καλά αυτό το παιχνίδι. Στην πραγματικότητα όμως δεν έχουν και κανένα άλλο χαρτί να παίξουν.
Καθώς οι υποσχέσεις τους για καθαρή έξοδο από τα μνημόνια ναυαγούν (γιατί δεν το θέλει το Βερολίνο, αλλά κυρίως γιατί δεν μπορεί να υπάρξει «καθαρή» έξοδος όταν όλες οι μνημονιακές προβλέψεις έχουν γίνει νόμοι του κράτους) η μόνη τους επιλογή είναι να κοροϊδεύουν τον Μητσοτάκη. Πιστεύουν έτσι ότι θα μπορέσουν να επαναπροσεγγίσουν τμήματα της πάλαι ποτέ αριστερής εκλογικής τους βάσης, που δικαίως εξοργίζονται από τις ανιστόρητες και ακροδεξιές τοποθετήσεις του αρχηγού της ΝΔ.
Πρόκειται για την ελληνική εκδοχή του αμερικανικού πολιτικού διαλόγου, όπου η αντιπαράθεση σε κρίσιμα θέματα πολιτικής και οικονομίας δίνει τη θέση της σε επικοινωνιακά τρικ και επικλήσεις στο υποσυνείδητο.
Αν μη τι άλλο, το Τμήμα Δικαιωμάτων του ΣΥΡΙΖΑ θα έπρεπε να τους εξηγήσει ότι δεν είναι σωστό να κοροϊδεύεις ανθρώπους η νοημοσύνη των οποίων είναι ελαφρώς… αιρετική.