Το 2000 Οι Red Hot Chili Peppers παρουσιάζουν το Otherside, ένα τραγούδι για τα προβλήματα της αποτοξίνωσης που απασχόλησε ουκ ολίγα μέλη του συγκροτήματος.
Την παράσταση όμως σε αυτό το τραγούδι έκλεψαν οι σκηνοθέτες του βιντεοκλιπ – ο Τζόναθαν Ντέιτον και η Βάλερι Φάρις, που ίσως κάποιοι να τους θυμάστε και από τα βιντεοκλιπ των Smashing Pumpkins.
Το video clip μας εισάγει στην αισθητική της δεκαετίας του ’20, βγαλμένη από την ταινία τρόμου «Το Εργαστήριο του Δρ. Καλιγκάρι».
Η σχολή του γερμανικού εξπρεσιονισμού δημιουργoύσε τότε τα πρώτα τέρατα της μεγάλης οθόνης. O Δρ Καλιγκάρι αλλά και ο Νοσφεράτου εκφράζουν το τέλος μιας εποχής – τον επιθανάτιο ρόγχο της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης. Ο γερμανικός κινηματογράφος φαίνεται να αντιλαμβάνεται πρώτος την έλευση ενός άλλου τέρατος: του Αδόλφου Χίτλερ.
Ο αμερικανικός κινηματογράφος θα δανειστεί αρκετά από τα τέρατα του γερμανικού εξπρεσιονισμού για να ξορκίσει τους δικούς του φόβους. Πρέπει και αυτός να διαχειριστεί την παταγώδη αποτυχία ενός οικονομικού συστήματος, το οποίο για να αναγεννηθεί θα χρειαστεί να βυθίσει την ανθρωπότητα σε έναν ακόμη παγκόσμιο πόλεμο.
Ο Κινγκ Κονγκ λόγου χάρη σκαρφαλώνει στο Empire State Building, το απόλυτο σύμβολο της χρηματιστηριακής φούσκας που θα σημάνει την είσοδο στη Μεγάλη Ύφεση της δεκαετίας του 30.
Αρκετά χρόνια αργότερα ο Χίτσκοκ, που έμαθε τον κινηματογράφο στα χρόνια του γερμανικού εξπρεσιονισμού στη Γερμανία, θα κλέψει κάτι από τη σκιά του Νοσφεράτου για να στήσει τη σκηνή με το μαχαίρι στο Ψυχώ.
Μερικές δεκαετίες αργότερα ο Τιμ Μπάρτον θα ξανακοιτάξει τον γερμανικό εξπρεσιονισμό για να δημιουργήσει την Επιστροφή του Μπάτμαν το 1992.
Όσο για το εργαστήριο του Δρ Καλιγκάρι, μετά τους Red hot Chili Peppers έχει έρθει η σειρά να περάσει σαν μοτίβο και από το βιντεοκλιπ των Coldplay – Cemeteries of London.
Ακούστε όλο το αφιέρωμα του Infowar στους Red Hot Chili Peppers εδώ