θεωρίες συνωμοσίας κορονοϊός Κίνα Μπάιντεν
Αστυνομικός απομακρύνει τους φωτογράφους κατά την επίσκεψη των εμπειρογνωμόνων του ΠΟΥ στο Ινστιτούτο Ιολογίας της Γουχάν.

Η κυβέρνηση Μπάιντεν επιμένει στις θεωρίες συνωμοσίας Τραμπ για τον κορονοϊό

Τι κι αν η θεωρία ότι ο κορονοϊός SARS-CoV-2 είναι κατασκευασμένος από ανθρώπινο χέρι έχει καταρριφθεί από ανεξάρτητη ομάδα επιστημόνων ήδη από τον Μάρτιο του 2020; Τι κι αν οι υποτιθέμενες αποκαλύψεις για «διαρροή από κινεζικό εργαστήριο» που υποσχόταν ο τότε υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μάικ Πομπέο, δεν ήρθαν ποτέ; Τι κι αν η αποστολή του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας στην Κίνα δεν έχει βρει κανένα στοιχείο που να δικαιολογεί τέτοιες υποθέσεις;

Τίποτα από αυτά δεν φαίνεται να έχει σημασία για την κυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν, που συνεχίζει την αμφισβήτηση των ανακοινώσεων του ΠΟΥ, η οποία ξεκίνησε επί Τραμπ. Έπειτα από τις ανακοινώσεις των ειδικών του ΠΟΥ που βρίσκονται στην Κίνα, ότι ο κορονοϊός «είναι απίθανο να προήλθε από εργαστήριο», ο Λευκός Οίκος με δήλωση του Συμβούλου Εθνικής Ασφάλειας του προέδρου Μπάιντεν, Τζέικ Σάλιβαν, στις 13 Φεβρουαρίου, αμφισβήτησε εκ νέου τα ευρήματα της αποστολής του ΠΟΥ, λέγοντας «Έχουμε βαθιές ανησυχίες για τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνήθηκαν τα πρώιμα ευρήματα της έρευνας COVID-19 και ερωτήματα για τη διαδικασία που χρησιμοποιήθηκε για να φτάσουν σε αυτά».

Η ανακοίνωση του Λευκού Οίκου αναφέρεται επίσης στην επαναφορά της συμμετοχής των ΗΠΑ στον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, που είχε διακοπεί επί Τραμπ, συνδέοντάς την με τη «διατήρηση των υψηλότερων προτύπων» από τον ΠΟΥ, απειλώντας έμμεσα πως η χρηματοδότηση των ΗΠΑ για τον Οργανισμό είναι βασισμένη στην ικανοποίηση των επιθυμιών του Λευκού Οίκου.

Νωρίτερα, τον γεωπολιτικό πόλεμο εντυπώσεων κατά της Κίνας είχαν αναλάβει τα κυρίαρχα ΜΜΕ των ΗΠΑ. Στις 5 Φεβρουαρίου, η Washington Post δημοσίευσε άρθρο γνώμης της συντακτικής της ομάδας, σύμφωνα με το οποίο ένα «εργαστηριακό ατύχημα ή διαρροή» είναι μία αληθοφανής εξήγηση για την προέλευση του ιού.

Στις 12 Φεβρουαρίου, οι New York Times δημοσίευσαν άρθρο σύμφωνα με το οποίο μέλη της ομάδας του ΠΟΥ παραπονέθηκαν για την έλλειψη στοιχείων από τις Κινεζικές αρχές. Όμως τα στοιχεία του άρθρου διαψεύστηκαν στο Twitter από τον ζωολόγο Πίτερ Ντάσζακ, όπως και από την επιδημιολόγο Θία Κ. Φίσερ, αμφότεροι μέλη της αποστολής του ΠΟΥ, που ισχυρίζονται ότι οι NYT παρερμήνευσαν τα λεγόμενά τους.

«Είναι απογοητευτικό να περνάς χρόνο με δημοσιογράφους εξηγώντας τα κύρια ευρήματα της εξαντλητικής δουλειάς μας επί έναν μήνα στην Κίνα, για να βλέπεις τα λεγόμενα των συναδέλφων μας να παρατίθενται επιλεκτικά ανακριβώς για να χωρέσουν σε μία αφήγηση που καθορίστηκε πριν καν αρχίσει η δουλειά μας», έγραψε ο Ντάσζακ στο Twitter.