Με αφορμή τη χυδαία επίθεση του προέδρου της ΝΕΡΙΤ, Γ.Προκοπάκη, στους συντάκτες του περιοδικού Unfollow, τους οποίους χαρακτηρίζει «ηλίθιους», «ψεκασμένους» κτλ θυμηθήκαμε και μια παλαιότερη ανάρτηση που είχε κάνει για το ντοκιμαντέρ Debtocracy.
Προφανώς κάθε επικριτικό σχόλιο ενός τέτοιου ανθρώπου μας κάνει υπερήφανους. Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως προκύπτουν ορισμένα ερωτήματα για τη στελέχωση της ΝΕΡΙΤ, το ρόλο των δικτύων προπαγάνδας του ΠΑΣΟΚ κ.α
Ας δούμε όμως πρώτα μερικά από τα σχόλια του Προκοπάκη για το Ντοκιμαντέρ:
«Το Debtocracy πρόκειται περί αφελούς εθνικολεβέντικης προπαγάνδας, απευθυνόμενης στο θυμικό του μέσου ΠΑΣΟΚου της δεκαετίας του 80, του μέσου οπαδού του ΛΑΟΣ του σήμερα, των πελατών του Λιακόπουλου και των πάσης φύσεως εκπομπών της trash-tv – πέραν βεβαίως των τακτικών πελατών αυτής της μπουρδολόγας ρητορικής, του ΚΚΕ και των συνιστωσών του ΣΥΡΙΖΑ».
Ο Προκοπάκης πραγματοποιούσε μάλιστα τότε επίθεση και εναντίον της Πρυτανείας του ΑΠΘ επειδή είχε φιλοξενήσει προβολή του Debtocracy και πάνελ διακεκριμένων πανεπιστημιακών – όπως έχει συμβεί και σε πολλές άλλες χώρες της Ευρώπης.
Έλεγε λοιπόν ο σημερινός πρόεδρος της ΝΕΡΙΤ για το ΑΠΘ ότι πρόκειται για «Τράμπες μεταξύ λαϊκιστών!»
Θεωρήσαμε τότε σκόπιμο να μην απαντήσουμε στη φαιδρότητα του Προκοπάκη και το ίδιο κάνουμε και σήμερα. Τρία χρόνια μετά την προβολή του ντοκιμαντέρ, οι εξελίξεις σε σχέση με το χρέος είναι γνωστές.
Ακόμη μάλιστα και οι συγκεκριμένες προβλέψεις μας για την αύξηση του χρέους ως ποσοστό του ΑΕΠ, μετά την επιβολή του μνημονίου, επιβεβαιώθηκαν με σχεδόν μαθηματική ακρίβεια.
Αυτό που είναι λιγότερο γνωστό είναι ότι οι άνθρωποι που επιχειρηματολογούσαν τότε εργολαβικά υπέρ του καταστροφικού μνημονίου και βύθισαν τη χώρα στη φτώχεια και την εξαθλίωση εξακολουθούν να προωθούνται με δικτατορικό τρόπο στο μηχανισμό εξουσίας.
Θα θέλαμε μάλιστα να θέσουμε μερικά ερωτήματα σχετικά με τη σύσταση του ΔΣ της ΝΕΡΙΤ.
Αληθεύει ότι εκτός από τον Προκοπάκη βρέθηκε στα ανώτερα πόστα του παράνομου τηλεοπτικού μορφώματος και ένας από τους ανθρώπους που είχαν στήσει το μηχανισμό προπαγάνδας του ΠΑΣΟΚ στα social media, μέσω του οποίου πραγματοποιούνταν επιθέσεις σε δημοσιογράφους;
Μήπως κάποιοι από τους φίλους του συγκεκριμένου κυρίου είχαν αναλάβει να κάνουν ακόμη και απομαγνητοφώνηση του Debtocracy και να ψάχνουν απεγνωσμένα για δήθεν αναλυτές του εξωτερικού που θα μπορούσαν να ανατρέψουν ορισμένα από τα επιχειρήματα του ντοκιμαντέρ;
Για λογαριασμό τίνος μπήκαν σε αυτό τον κόπο και τι όφελος αποκόμισαν;
Μια πρόχειρη ανάλυση εκείνη την εποχή είχε αποδείξει ότι περίπου δέκα λογαριασμοί του Twitter έκαναν πάνω από το 90% των αρνητικών σχολίων που είχαν διατυπωθεί για το ντοκιμαντέρ στέλνοντας καθημερινά δεκάδες μηνύματα. Ποιος οργάνωσε αυτή την «εργολαβία»;
Βρέθηκαν στη συνέχεια οι ίδιοι άνθρωποι και οι εταιρείες τους σαν ομάδα στο μηχανισμό προβολής του δημάρχου Αθηναίων πριν από τις εκλογές; Τι αποκόμισαν από αυτή τη συνεργασία;
Την περίοδο αμέσως μετά την κυκλοφορία του Debtocracy είχαμε δεχθεί ακόμη και απειλητικά τηλεφωνήματα.
Δεν υποστηρίζουμε φυσικά ότι γνωρίζουμε ποιος βρίσκεται πίσω από τα τηλεφωνήματα ούτε ότι σχετίζονται με το μηχανισμό Προπαγάνδας του ΠΑΣΟΚ, τμήμα του οποίου μεταφέρθηκε και στη ΝΕΡΙΤ. Το κλίμα όμως που δημιούργησε η συντεταγμένη επίθεση συνέβαλε σημαντικά σε ό,τι ακολούθησε.
Δεν μας τρόμαξαν τότε οι απειλές όπως δεν θα μας τρομάξουν και τώρα, που συνεχίζουμε με το τρίτο ντοκιμαντέρ ΦΑΣΙΣΜΟΣ Α.Ε. Έχουμε την πολυτέλεια να στηριζόμαστε αποκλειστικά στους θεατές μας και να μην φοβόμαστε καμία παρέμβαση σε κανένα επίπεδο.
Αυτό που μας ενοχλεί είναι να βλέπουμε τη φαιδρότητα να καταλαμβάνει θέσεις κλειδιά του κρατικού μηχανισμού και να ελέγχει τη δημόσια περιουσία, για την οποία πληρώνουν γενιές φορολογούμενων.
To Unfollow έχει απόλυτο δίκιο να ζητά την παρέμβαση της ΠΟΕΣΥ και της ΕΣΗΕΑ απέναντι σε επιθέσεις που υπονομεύουν απροκάλυπτα την ελευθεροτυπία στη χώρα.
Η κυβέρνηση έχει τους λόγους της να τοποθετεί σύγχρονους «Μαστοράκηδες» στο παράνομο μόρφωμα της ΝΕΡΙΤ. Εμείς δεν μπορούμε όμως να επιτρέψουμε την επιστροφή σε εκείνη τη σκοτεινή εποχή.
Αρης Χατζηστεφάνου
Λεωνίδας Βατικιώτης
Σχετικά θέματα:
Πολιτικά δίκτυα