Το σχέδιο FFIII (Στολίσκος της Ελευθερίας ΙΙΙ) ολοκλήρωσε με επιτυχία την αποστολή του τη Δευτέρα 29 Ιουνίου 2015, αναδεικνύοντας για ένατη φορά ένα μεγάλο ζήτημα του καιρού μας, τον αποκλεισμό της παλαιστινιακής Γάζας, και την μετατροπή της σε στρατόπεδο συγκέντρωσης ενός εκατομμυρίου οχτακοσίων χιλιάδων ψυχών.
Θύτης, αμείλικτος, το κράτος και η κυβέρνηση του Ισραήλ, το οποίο δεν διστάζει να αμαυρώσει την ίδια την εβραϊκή μνήμη των θυμάτων του ναζισμού.
Τα χαράματα της Δευτέρας 29 Ιουνίου, το πρώτο επιχειρησιακό σκάφος Μαριάν του Στολίσκου FFΙΙΙ δέχτηκε την πειρατική επίθεση του ισραηλινού στόλου στα διεθνή ύδατα, ενώ έπλεε νόμιμα προς την Λωρίδα της Γάζας. Τέσσερις ώρες πριν την επίθεση, τα μέσα και όργανα επικοινωνίας του σκάφους σίγησαν μετά την εφαρμογή τηλεπικοινωνιακού κλωβού από το ισραηλινό ναυτικό. Οι είκοσι δύο επιβαίνοντες στο πρώην αλιευτικό σκάφος, την στιγμή της κατάληψής του, προέβαλαν μη βίαιη αντίσταση. Ακολούθησε η σύλληψη, ανάκριση και απέλασή ορισμένων εκ των συμμετεχόντων, ενώ κάποιοι βρίσκονται ακόμα στη φυλακή Γκιβόν. Το πλοίο κατασχέθηκε παράνομα όπως και άλλα στο παρελθόν.
Το πλοίο Μαριάν, το οποίο ξεκίνησε το ταξίδι του την 15η του Μάη από το Γκόττενμποργκ της Σουηδίας, συνόδευαν από απόσταση μερικών δεκάδων ναυτικών μιλίων τρία ιστιοφόρα υποστήριξης της αποστολής. Σε αυτά επέβαιναν 32 μέλη πληρώματος και ακτιβιστές. Τα τρία αυτά ιστιοφόρα έκφρασης αλληλεγγύης και υποστήριξης θα επιστρέψουν τις ερχόμενες μέρες στα ελληνικά λιμάνια από όπου απέπλευσαν.
Η ελληνική πρωτοβουλία «Ένα Καράβι για την Γάζα» υποστήριξε το ταξίδι των τεσσάρων αυτών πλοίων εξασφαλίζοντας αφενός τον ανεφοδιασμό του Μαριάν και την εν πλω επιβίβαση στα διεθνή ύδατα, στα νότια της Κρήτης, ικανού αριθμού προσωπικοτήτων και, αφετέρου, την διάθεση τριών ιστιοφόρων επανδρωμένων με ελληνικά πληρώματα και την επιβίβαση σε αυτά, εν πλω, στα βόρεια της Κρήτης, εικοσιτεσσάρων προσωπικοτήτων εκπροσώπων και ακτιβιστών.
Το έτερο επιχειρησιακό πλοίο του Στολίσκου με προορισμό την Γάζα, το πρώην αλιευτικό «Άγιος Νικόλαος», απέπλευσε από την Ερέτρια το βράδυ της 22ας Ιουνίου, όμως δεν βγήκε από τα ελληνικά χωρικά ύδατα, καθώς εγκλωβίστηκε σε λιμάνι όπου κατέπλευσε για την αποκατάσταση ήσσονος σημασίας βλάβης το πρωί της 23ης Ιουνίου.
Η τοπική λιμενική αρχή εμπόδισε με προσχήματα επί εικοσιτέσσερις ώρες την έναρξη των εργασιών, και στην συνέχεια, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της επισκευής, τις πρώτες πρωινές ώρες της Παρασκευής, και ενώ το σκάφος ετοιμαζόταν να αποπλεύσει, προέβαλε αιφνίδια ανεδαφικά, γραφειοκρατικά αιτήματα που αφορούσαν σε υπάρχοντα έγγραφα του νηογνώμονα. Τα αιτήματα αυτά, εν γνώσει της λιμενικής αρχής, δεν ήταν δυνατόν να ικανοποιηθούν τις απομένουσες ώρες της Παρασκευής με αποτέλεσμα, λόγω της αργίας του Σαββατοκύριακου, η απαγόρευση απόπλου να επεκταθεί έως τις πρωινές ώρες της Δευτέρας.
Ωστόσο και μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας αυτής και την προφορική διαβεβαίωση του λιμεναρχείου ότι αίρεται η απαγόρευση επιχειρήθηκε εκ νέου απόρριψη του αιτήματος απόπλου με νέο απαράδεκτο πρόσχημα το βράδυ της Δευτέρας.
Η πρωτοβουλία «Ένα Καράβι για την Γάζα» δεν διατηρεί καμία αμφιβολία για την δολιότητα των ενεργειών της λιμενικής αρχής που είχαν σκοπό την παρεμπόδιση της σύμπλευσης του πλοίου «Άγιος Νικόλαος» με τα υπόλοιπα πλοία του Στολίσκου προς την Γάζα. Είναι πρόδηλο ότι η λιμενική αρχή, κρατώντας το σε ομηρία για περισσότερες από 100 ώρες, εκτελούσε εντολές, εφαρμόζοντας σχέδιο ξένων κέντρων πολιτικής επιρροής και υπηρεσιών διείσδυσης και χειραγώγησης που επεδίωκαν τον πιο πάνω σκοπό.
Η πρωτοβουλία «Ένα Καράβι για την Γάζα» επιχείρησε επανειλημμένα την άμεση επαφή με την πολιτική ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου, ζητώντας την παρέμβασή της για την άρση της συστηματικής και σκόπιμης κωλυσιεργίας. Ωστόσο, οι κρίσιμες ώρες που διέρχεται η χώρα μας, κατέστησαν εξαιρετικά δύσκολη την ομαλή και αποδοτική επικοινωνία με αυτήν με αποτέλεσμα οι ενέργειες καλής θελήσεως που επιχειρήθηκαν από αυτήν να αργήσουν να καρποφορήσουν. Έτσι και αλλιώς όμως, τόσο η Πρωτοβουλία μας, όσο και τα μέλη του διεθνούς συντονιστικού οργάνου της αποστολής FFIII που βρίσκονταν στον τόπο της εμπλοκής, αναγνωρίζουν τις ειλικρινείς προσπάθειες που καταβλήθηκαν από την υπεύθυνη πολιτική αρχή.
Το «Ένα Καράβι για την Γάζα» και το Συντονιστικό όργανο του Στολίσκου της Ελευθερίας θα αναλύσουν και αξιολογήσουν τις ερχόμενες μέρες την εμπειρία αυτής της αποστολής και θα αποφασίσουν για το σχέδιο και τον τρόπο συνέχισης των προσπαθειών τους.
Μια πρώτη αξιολόγηση ωστόσο τούτης της πολιτικής εμπειρίας και των επικοινωνιακών αποτελεσμάτων της οδηγεί στο συμπέρασμα πως τούτες τις ώρες τόσο ο λαός της Παλαιστίνης, όσο και το μεγάλο εκείνο μέρος της διεθνούς κοινής γνώμης που υποστηρίζει μια δίκαιη και ανθρώπινη λύση του Παλαιστινιακού ζητήματος σε μια ελεύθερη Παλαιστίνη, αισθάνονται την βαθειά εκείνη ικανοποίηση που προσφέρει η έμπρακτη, ζωντανή και εύψυχη αλληλεγγύη ανάμεσα στους λαούς.
Το ελληνικό «Ένα Καράβι για την Γάζα», μαζί με άλλες διεθνείς πρωτοβουλίες, θα συνεχίσει να ταξιδεύει προς την παλαιστινιακή γη ωσότου το επονείδιστο παρατεταμένο έγκλημα που συντελείται σε αυτήν πάρει τέλος.
Πρωτοβουλία “Ένα Καράβι για τη Γάζα” 2/07/2015