Ρεπορτάζ: Σταυρούλα Πουλημένη, Ιάσων Μπάντιος
Πηγή: StoKokkino

Τον μεσάζοντα για ένα πακέτο παραχωρήσεων σε ιδιώτες αναλαμβάνει να παίξει ξανά ο Γ. Μπουτάρης που φαίνεται να επαναφέρει όλα τα παλιά φαραωνικά σχέδια «επενδύσεων» που αφορούν το παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με δηλώσεις του σε δημοσιογράφους ο δήμαρχος Γ. Μπουτάρης διεκδικεί να εντάξει για χρηματοδότηση στο «πακέτο Γιούνκερ» την επέκταση της παλιάς παραλίας, την ανάπλαση των δύο ναυτικών ομίλων, τη δημιουργία μαρίνας στο Μέγαρο Μουσικής και τρία πάρκινγκ από το ύψος του Μεγάρου Μουσικής έως την εκκλησία Μεθοδίου και Κυρίλλου.

«Θα πρέπει να αναπτυχθεί το θαλάσσιο μέτωπο της πόλης και να φέρνει έσοδα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μπουτάρης, εκτιμώντας ωστόσο πως εάν προχωρήσουν τα συγκεκριμένα έργα θα ολοκληρωθούν μέχρι το 2030.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης στόχος για τα τρία πάρκινγκ είναι να υλοποιηθούν μέσω ΣΔΙΤ και να εξυπηρετούνται με χαμηλό μίσθωμα οι κάτοικοι της συγκεκριμένης περιοχής, προκειμένου να απελευθερωθεί δημόσιος χώρος.

Το τι κρύβουν οι επιδιώξεις του λάτρη των ιδιωτικοποιήσεων δημάρχου είναι περισσότερο από φανερό αν λάβει κανείς υπόψη του πως πρόκειται για τα σχέδια που είχε καταθέσει επί κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας και ΠΑΣΟΚ, ο τότε υπουργός ΥΠΕΚΑ Στ. Καλαφάτης για την ανάπλαση της παλιάς παράλιας καθώς και το στέλεχος της ΝΔ και τότε γ.γ. Δημοσίων Έργων Στρ. Σιμόπουλος για δημιουργία μαρίνας ιδιωτικών σκαφών στην περιοχή του Μεγάρου Μουσικής, έργα που είχαν κατ’ επανάληψη απορριφθεί από τους κατοίκους αλλά και τους φορείς της πόλης.

Θυμίζουμε πως στα σχέδια του Στ. Καλαφάτη, τα οποία δεν προχώρησαν τελικά, ήταν η ανάπλαση της παλιάς παραλίας με προσθήκη καταστρώματος κατ΄ επέκταση του παραλιακού πλακόστρωτου και η ανάπλαση των χώρων όπου βρίσκονται οι εγκαταστάσεις των ναυταθλητικών ομίλων, με δημιουργία μαρίνας που φυσικά θα την εκμεταλλεύονταν ιδιώτες.

Μάλιστα λίγες μέρες πριν τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου του 2015 εκδόθηκε απόφαση της τότε Υπουργού Τουρισμού, Όλγας Κεφαλογιάννη, με την οποία γινόταν έγκριση χωροθέτησης καταφυγίου τουριστικών σκαφών στη θέση Ποσειδώνιο του Δήμου Θεσσαλονίκης καθώς και απευθείας παραχώρηση στο Ναυταθλητικό Όμιλο Ανοικτής Θάλασσας (Ν.Ο.Α.Θ.)- ο οποίος θα λειτουργούσε ως φορέας διαχείρισης του καταφυγίου.

Στην υπόθεση εμπλεκόταν και το στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας, και πρώην γενικός γραμματέας δημοσίων έργων, Στράτος Σιμόπουλος.

Τα σχέδια αυτά δεν υλοποιήθηκαν ποτέ, επανέρχονται όμως σε κάθε ευκαιρία που βρίσκει ο δήμαρχος για «ευρωπαϊκό» χρήμα έτσι ώστε να χαρίσει πολύτιμους δημόσιους χώρους σε ιδιώτες.

Ερωτήματα δημιουργεί όμως και το σχέδιο του Δημάρχου για τρία πάρκινγκ από το ύψος του Μεγάρου Μουσικής έως την εκκλησία Μεθοδίου και Κυρίλλου καθώς σε αυτή την έκταση μόνος ελεύθερος χώρος είναι η έκταση του παλιού εργοστασίου Αλλατίνη. Μια έκταση για την οποία έχει γίνει συζήτηση στο παρελθόν, καθώς δεκάδες επιχειρηματίες ονειρεύονται την κατεδάφιση του ιστορικού κτιρίου, και την δημιουργία πολυτελούς γκρουπ πολυκατοικιών. Επίσης στην περιοχή του Μεγάρου Μουσικής λειτουργούν ήδη δύο πάρκιγνκ, τα οποία είναι το μεγαλύτερο διάστημα της ημέρας παντελώς άδεια.

Να θυμίσουμε επίσης πως τον Μάρτιο του 2016 με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία πριν λίγο καιρό η παραχώρηση από τον ΤΑΙΠΕΔ προς τον Δήμο Θεσσαλονίκης για 49 χρόνια του κομματιού της Νέας Παραλίας από το ύψος όπου βρίσκονται οι Ομπρέλες του Ζογγολόπουλου έως το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

Στον Δήμο παραχωρήθηκε συγκεκριμένα το δικαίωμα να εκμεταλλεύεται ή να εκμισθώνει προς τρίτους τα ακίνητα και τις εγκαταστάσεις εντός της έκτασης που παραχωρείται, να συμπράττει με αυτούς για την αξιοποίηση και ανάπτυξη των ακινήτων, να παραχωρεί τη χρήση τους με ή χωρίς αντάλλαγμα, ανάλογα με τη σκοπούμενη χρήση.

Το «Μνημόνιο Συνεργασίας» μεταξύ Δήμου και ΤΑΙΠΕΔ από την πρώτη στιγμή προκάλεσε αμφιβολίες σχετικά με το κατά πόσο θα διασφαλιστεί στο παραλιακό μέτωπο η κυρίαρχη χρήση των ελεύθερων χώρων αστικού πρασίνου, ή τελικά θα μετατραπεί σε μια απέραντη έκταση τραπεζοκαθισμάτων και ιδιωτικών χώρων πάρκινγκ.

CLOSE
CLOSE